Reklamasjonsrett Aduro Hybrid/pelletsovn

Gratulerer med din nye Aduro hybridovn/pelletsovn!

5 års reklamasjonsrett

I henhold til kjøpsloven gjelder en reklamasjonsrett på fem år fra kjøpsdato av ovnen*. Kjøpskvittering med dato gjelder som bevis.

For pelletsovner kan det være nødvendig å justere forbrenningsluften og sneglehastigeten for å optimalisere funksjonen til ovnen, og skape en mer effektiv og renere forbrenning. Aduro og våre servicepartnere kan overvåke og justere hybridovnen din via Aduro Cloud. Dette er likevel kun mulig hvis ovnen er koblet til nettskyen via Wi-Fi. Denne sammenkoblingen gjennomføres i forbindelse med oppsettet av appen Aduro Hybrid.

Hvis du har problemer med å få ovnen koblet til nettet, kan det skyldes problemer med det trådløse nettet ditt, ruteren eller oppsettet på smarttelefonen/nettbrettet. Du finner veiledning om hjelp til oppsett av Wi-Fi i vårt kundeservicesenter.

Det er et krav at ovnen er koblet til nettet hvis du ønsker å opprette en reklamasjon relatert til forbrenning og funksjon på ovnen, men det er ikke Aduros ansvar å sikre at denne forbindelsen blir etablert. Du kan bestille et betalt servicebesøk for å få ovnen koblet til nettet hos en av våre servicepartnere.

Reklamasjonsretten dekker ikke:

  1. Skader som skyldes feilinstallering eller feil bruk av ovnen som f.eks overopphetning samt manglende vedlikehold av ovnen (Inkludert de obligatoriske servicebesøkene).
  2. Løse deler og slitedeler (ildfast stein, glass, pakninger, skinner, malte overflater, el-tenner, sensorer/kontakter, fyringskopp i støpejern og støpejernsrist) da disse slites ved vanlig bruk. Delene kan kjøpes i vår nettbutikk.
  3. Skader som følge av elektrisk overspenning, (kondens) vann i og rundt skorstein, for høyt eller lavt trekk og manglende vedlikehold/renhold av skorstein/pipe/røykrør/installasjonen.
  4. Skader på ovnen som har oppstått ved ytre påvirkninger eller skader som er forårsaket av ovnen på andre gjenstander.

LES MER HER

*Vår oppmerksom på at reklamasjonsretten gjelder i henhold til kjøpsloven i det landet der ovnen er kjøpt. Hvis ovnen flyttes til et annet land, eller langt unna forhandleren ovnen er kjøpt hos (f.eks. ut på en øy), er du ikke garantert servicemuligheter på ovnen. Ovnen bør alltid kjøpes i det landet, og området, der den skal monteres.