Reklamasjonsregistrering

Hvis du mot forventning skulle oppleve feil eller mangler ved ditt Aduro-produkt, kan du få hjelp i vårt nye kunderserviceunivers Aduro Kundeservice. Her får du gode råd til installasjon og vedlikeholdelse samt svar på tekniske spørsmål til din peisovn. Vi ber deg derfor gå til Aduro Kundeservice før du oppretter en reklamasjon.

Ønsker du å opprette en reklamasjon bes du utfylle skjemaet nedenunder. Reklamasjoner behandles kun på bakgrunn av et utfylt skjema. I henhold til kjøpsloven gjelder reklamasjonsretten i fem år fra peisovnens kjøpsdato og kjøpskvittering med dato gjelder som bevis. Du kan lese mer om betingelsene for din peisovn her:

  1. Aduro peisovn
  2. Asgård peisovn
  3. Aduro Hybrid

Før du går videre, må du ha følgende klart (filer som er skannet inn og bilder kan maks fylle opptil  2Mb pr. fil/bilde):

  1. En kopi av kjøpskvitteringen
  2. Foto 1: Helhetsbilde av peisovnen og skorsteinen innenfor 
  3. Foto 2: Av selve problemet
  4. Foto 3: Installasjonen utenfor
  5. Ovnens produksjonsnummer

Viktig: alle felter med * må fylles ut for å sende reklamasjonsformularet.

Vi behandler reklamasjonen så snart som mulig og senest tre til fire hverdager etter at vi har mottatt din reklamasjon. Du vil motta en kvittering for din henvendelse og etterfølgende et svar på e-post.


Reklamasjonsregistrering



Slik finner du produksjonsnummeret

Du trenger produksjonsnummeret hvis du skal fylle ut reklamasjonsskjemaet. Produksjonsnummeret er på de fleste av ovnene stemplet på forsiden av brukerveiledningen, og du kan ellers finne det på typeskiltet bak på ovnen. Dette gjelder ikke for alle modeller:

  • Aduro 9.4 og 15.3: Du finner produksjonsnummeret på typeskiltet under ovnen
  • Aduros hybridovner: Du finner produksjonsnummeret på innsiden av luken til pelletskammeret

Se eksempel på typeskilt og hvor du finner produksjonsnummeret.